Saturday, August 20, 2011

bukan dongeng

ada seorang kawan yg sangat menyayangi pasanganya.cinta pertamanya ialah pasanganya .sejak dibangku sekolah  dan sangat setia pada pasangannya.sampai lah masa mereka ditunangkan .dalam pertunangan banyak lagi dugaan yg merangkak berjalan mahu pun berlari .sampai la masa perkhawinan yang semakin dekat.Allah telah mengambil nyawa pasangannya cintanya buat selama lamanya dalam satu kemalangan yg tragis . dan dia ? meratapi pemergian arwah pergi ke kubur setiap pagi.tidor bersama baju arwah yang masih lagi berbau arwah.gambar segala kenangan tersimpan rapi.dan kalaulah aku yg berada dikedudukan dia.aku lemah.aku memang mati.kuatnya semangat dia dengan berpegangkan `kalau arwah tau aku tak belajar mesti dia lagi sedih kan? dia yang nak aku jadi nurse ni .arwah pernah cakap kt aku ; nanti abang boleh bangga bini abang nurse.` katanya lagi kalau cinta dia kt dunia tak berkekalan insyaallah kt akhirat nanti berjumpe balik` bile aku dekat dengan dia , aku dapat rasa .





`yang dulu usah dirndu hilangkanlah dari hatimu,kata ramli sarip`

No comments: