Thursday, September 8, 2011

keluarga bahagia ialah keluarga saya

nak jadi satu keluarga yang teguh bahagia happy aman sentosa bukan senang.mcm family aku lah babe.best gile!awesome gile! kiterang ade tujuh,mama,ayah,nurul,anis,amal dan adik.masing masing sgt saling melengkapi.sgt sgt tau!takde sorg pon dah rase lain dah.kiterang kerap kali sembahyang jemaah sesame.tu lah aktitivti yg ayah terapkan sgt sgt dalam family.tapi dalam banyak banyak ayah punya ceramah yang paling aku ingat , ayah pernah cakap

ingat apa apa pon jadi kite ade tujuh orang 
apa apa pon jadi kite ade tujuh orang ni yg boleh tolong kite time susah atau senang
sorg jatoh ade lg enam org yg boleh tolong
kekuatan kite ade tujuh , kekuatan yg bukan semua org ade tapi kite ade
ayah nk genggaman tangan yg kite buat skrg genggaman yang takkan lepas

time ayah cakap kiterang tujuh beranak genggam tangan mmg kuat ahh.punye lah semangat bile ketua bagi satu suara semangat camtu kan.yes,family aku memang terbaik.walaupun kterg tgh dilanda dugaan yang sangat lah besarnya.boleh dikatakan sebesar besar alam lahh.
tapi ape aku boleh cakapkan aku tabik lahh kt semua.semua kuat.semua semua lah.sebab kiterang masih lagi macam dulu 

masih lagi lepak depan tv ketawa ketawa bahan bahan ayah
masih lagi minom petang pastu kutuk org sikit sikit
masih lagi lepak ruang tamu cakap pasal kecik kecik walaupun dah ulang byk kali
masih lg ramai ramai kacau mama kt dapor dgr mama marah
masih lagi nyanyi ramai ramai dalam kete dgn sekuat hati
masih lagi pergi satu tempat best pastu bergambar sakan
masih lagi pergi rumah sanak saudara dan buat paling kecoh sekali 
masih lagi pergi kubur nenek dan doa berjam lama 
masih lagi lipat baju ramai ramai gelak gelak
masih masih masih lagi sammaa

kan?best kan?sebab tu saya nak cari laki yg boleh buat SUAMI bukan laki yang blah blah dan blah.aku nak keluarga bahagia.aku sentiasa doa yang one day keluarga aku akan dtg akn sebijik mcm keluarga skrg ni.hope so. :) serioushit ia buat aku rndu sgtttttt kt rumah dan berharap family aku yg skrg ni berkekalan hingga hujung nyawa. ;)


`selama ini ku mencari cari teman yg sejati buat menemani perjuangan suci`

No comments: